Villkor

Försäljningsvillkor Jobman Workwear AB

Samtliga priser och villkor är endast rekommenderade

Respektive återförsäljare är fri att sätta sina egna priser och villkor gentemot sina kunder.

Priser
De priser som anges gäller tills vidare. Vi reserverar oss för detta pris då det kan ändras omgående vid kostnadsändringar utanför vår kontroll. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel av pris och artikelnummer.

Mervärdesskatt
Samtliga angivna priser är exklusive mervärdesskatt.

Betalningsvillkor
Vid fakturering (efter godkänd kreditkontroll) gäller 30 dagar netto.

Dröjsmålsränta debiteras från fakturans förfallodatum med f.n. 24%.

Leveransvillkor
Fraktfritt vid order överstigande 3000:– exkl. moms per leveransadress och tillfälle inom Sverige. För order under 3000:– exkl. moms tillkommer en frakt inkl. expeditionsavgift på 125:– per ordertillfälle och leverans till återförsäljarens lager eller direktkund inom Sverige.

Returer
Returer som kommer oss tillhanda inom 10 dagar efter leverans godkännes under nedanstående förutsättningar.

  • Orsak till returen skall skriftligt anges på avsedd returblankett. Faktura-/följesedelsnummer, artikelnummer, storlek och antal skall anges. Returblanketten är tryckt på baksidan på följesedeln. Den kan även hämtas på vår hemsida www.jobman.se.
  • Produkterna skall utan åtgärd kunna läggas in på vårt lager och säljas.
  • Tryckta plagg, borttagna etiketter, skadade originalförpackningar och dylikt gör att returen ej kan accepteras och sänds åter till kund.

Om ovanstående förutsättningar ej uppfylles, kontakta kundtjänst före retur. Om retur accepteras förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift motsvarande 30% av varans pris.

Frakten till oss betalas alltid av kunden och återbetalas av oss om returen har förorsakats av oss. Frakten tillbaka betalas av oss om vi förorsakat returen, i annat fall debiteras returfrakten.

Tryck/Brodyr
Före tryck och brodyr är återförsäljaren skyldig att besiktiga produkterna så att färger och storlekar överensstämmer med beställningen. Eventuell reklamation skall göras innan bearbetning sker av produkterna och senast inom 10 arbetsdagar efter mottagandet. Bearbetade plagg ersätts ej.

Reklamation
Vid reklamation av en produkt skall denna, tvättad eller väl rengjord, alltid sändas till oss för inspektion och bedömning. Reklamerade plagg lagas om möjligt, i annat fall ersätts de med ett nytt plagg.

Beträffande frakter, se avsnittet returer.

Produktändringar
Produktutvecklingen är kontinuerlig och därför förbehåller vi oss rätten att förbättra och ändra produkter med bibehållet artikelnummer.

Force majeure
Vi fritager oss allt ansvar när det gäller försenad eller utebliven leverans orsakad utom vår kontroll. T.ex. krig, strejk, lockout, statliga ingripanden, energi- och råvarubrist m.fl.